در تکاپوی رسیدن به موفقیت

در تکاپوی رسیدن به موفقیت

پند و اندرز های کوتاه ، اندرزهای حکیمانه ، پند و اندرزهای حکیمانه
در تکاپوی رسیدن به موفقیت

در تکاپوی رسیدن به موفقیت

پند و اندرز های کوتاه ، اندرزهای حکیمانه ، پند و اندرزهای حکیمانه

پیروزی دورتموند و لیورپول و شکست یاران جهانبخش در لیگ اروپا

پیروزی دورتموند و لیورپول و شکست یاران جهانبخش در لیگ اروپا
» سرویس: ورزشی - جهان ورزش
کد خبر: 94081508471
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۷

تیم‌های دورتموند و لیورپول موفق شدند حریفانشان را در لیگ اروپا شکست دهند و یاران علیرضا جهانبخش نیز در ادامه نمایش ضعیف خود در این فصل برای آوگسبورگ، تن به شکست دادند.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های لیگ اروپا چند دیدار برگزار شد که در یکی از بازی‌ها لیورپول میهمان روبین کازان روسیه بود که در نهایت توانست این تیم را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و اولین تیم انگلیسی شود که در این شهر به پیروزی رسیده و بعد از سه سال اولین برد اروپایی خارج از خانه خود را کسب کند. لیورپول در روسیه میزبان خود روبین کازان را با تک گل دقیقه 52 جردن ایبه شکست داد تا با 6 امتیاز در رده دوم جدول قرار بگیرد.

در دیگر بازی هم زمان سیون سوئیس در خانه با بوردو فرانسه یک بر یک مساوی کرد.

ویارئال به مصاف دینامو بلاروس رفت و در نهایت علی رقم عقب افتادن در دقیقه 54 با دو گل روبرتو سولدادو مهاجم سرشناس و با تجربه خود در دقایق 72 و 80 به بازی برگشته و این دیدار خارج از خانه را به سود خود به پایان رساند.

در چهارمین دیدار از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ اروپا، بروسیا دورتموند در ورزشگاه زیگنال ایدونا پارک میزبان قابالا، نماینده آذربایجان بود که در پایان همچون دیدار رفت به برد پرگل رسید و با 4 گل صاحب برتری شد. در این دیدار مدافع حریف، اوبامیانگ، میختاریان و رویس گلزنان تیم آلمانی بودند.

همچنین در یکی دیگر از بازی‌های مهم آلکمار که علیرضا جهانبخش را در ترکیب ثابت خود قرار داده بود با نتیجه 4 بر یک در آلمان برابر آوگسبورگ شکست خورد تا نتایج بد این تیم ادامه داشته باشد. در این بازی جهانبخش در دقیقه 77 زمین مسابقه را ترک کرد.

همچنین ناپولی موفق شد با 5 گل میدتی لاند فنلاند را در هم بکوبد.

فیورنتینا نیز با دو گل لچ پوزنان را از پیش روی برداشت تا نتایج خوب این تیم ادامه داشته باشد.
-----------------------


برگزاری نامتعارف اکسپو در دبی
» سرویس: فرهنگی و هنری - گردشگری و حج
کد خبر: 94081508469
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۵
isna (11 of 25).jpg

اکسپو 2020 دُبی مانند جام جهانی 2022 قطر، در زمانی غیرمتعارف و غیرمعمول برگزار خواهد شد.

نمایشگاه‌های جامع جهانی که از سال 1851 تاکنون هربار به‌مدت 6 ماه و از چند دهه پیش، به شکل ثابت هر پنج سال یک‌بار برگزار می‌شود، معمولا از اول ماه می (11 اردیبهشت) آغاز شده، تا پایان ماه اکتبر (9 آبان) ادامه می‌یابد. همچنین شکل تخصصی بین‌المللی آن‌ هم به مدت سه ماه، از همین حدود، یعنی در اواسط بهار آغاز شده، تا اواسط تابستان ادامه می‌یابد.

اما نمایشگاه جامع جهانی (اکسپو) در دور آتی خود، از بیستم اکتبر 2020 (28 مهر 1399) یعنی زمانی که در دوره‌های دیگر، اواخر زمان برگزاری اکسپو است، آغاز خواهد شد. بر این اساس، با توجه به مدت زمان برگزاری اکسپو، اختتامیه‌ی آن در اتفاقی کم‌سابقه، در سال میلادی بعد برگزار خواهد شد. درواقع 10 آوریل سال 2021 (21 فروردین سال 1400) زمان پایان آن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، پیش‌تر، تنها چهار بار این اتفاق رخ داده بود؛ در سال‌های 23-1922 و 34-1933 برزیل (ریولوژ) و آمریکا (شیکاگو) میزبان دو اکسپو تخصصی بین‌المللی بودند که زمان برگزاری آن‌ها در دو سال میلادی واقع شده بود. همچنین در سال‌های 40-1939 و 65-1964 دو اکسپو جامع جهانی در آمریکا (سان‌فرانسیسکو و نیویورک) در ایام دو سال میلادی متوالی برگزار شده بود. درواقع این اتفاق اکنون پس از بیش از نیم قرن، در امارت متحده‌ی عربی تکرار خواهد شد؛ ضمن آن‌که این‌بار، علاوه بر دو سال میلادی، برگزاری اکسپو در ماه‌های واقع در دو سال متوالی هجری شمسی خواهد بود.

گویا این تصمیم به‌دلیل آن اتخاذ شده است که این‌بار، اکسپو جامع جهانی در منطقه‌ای گرمسیر در خاورمیانه ترتیب می‌یابد. همین امر، برگزاری آن‌را در ماه‌های گرم نیمسال نخست سال، عملا بسیار دشوار می‌سازد.

حدود دو سال پیش، امیرنشین دُبی در امارات متحده‌ی عربی، با پشت سر گذاشتن ازمیر (ترکیه)، سائوپائولو (برزیل) و یکاترینبورگ (روسیه)، برای نخستین بار در بیش از یک‌ونیم قرن عمر برگزاری اکسپو، میزبانی این رویداد بین‌المللی را به خاورمیانه آورد.

در آن زمان با حضور نمایندگان ۱۶۸ کشور در مقر «دفتر جهانی نمایشگاه‌ها» (BIE) در شهر پاریس، پایتخت فرانسه، ترتیب یافت، سه دور رای‌گیری انجام شد. البته چندی قبل، تایلند از میزبانی این رویداد جهانی انصراف داده بود.

در دور اول رای‌گیری، سائوپائولو با 13 رای درحالی که حداکثر آرا با 77 رای برای دُبی بود، از گردونه حذف شد. در دور دوم دبی 87 رای، یکاترینبورگ 41 رای و ازمیر 36 رای به دست آوردند که باعث شد ازمیر از گردونه‌ی رقابت حذف شود. در نهایت در دور سوم رای‌گیری، دُبی با کسب 116 رای در مقابل 47 رای یکاترینبورگ، به‌عنوان میزبان «اکسپو» 2020 انتخاب شد. این نتیجه‌ای بود که پیش از آن، کمتر کارشناسی آن‌را متصور بود.

پیش‌بینی شده است، موفقیت دبی در کسب میزبانی این رویداد جهانی حدود ۲۳ میلیارد دلار بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ برای این امیرنشین ارزآوری داشته باشد که بیشتر آن از طریق صنعت گردشگری حاصل می‌شود. البته مقامات صنعت گردشگری دُبی میلیاردها دلار در زمینه ساخت تالارها و تاسیسات زیربنایی مربوط به این نمایشگاه هزینه کرده است.

براساس آمارهای «سازمان جهانی جهان‌گردی»، دُبی در زمینه‌ی صنعت گردشگری همواره در مسیر رشد بوده که این امر مرهون گسترش دامنه‌ی شهر‌ دُبی و اجرای راهبردهای مدیریتی نو و جهانی بوده است.

شعار اکسپو دُبی «پیوند ذهن‌ها، خلق آینده» است و پیش‌بینی می‌شود در طول شش ماه برگزاری اکسپو، حدود 25 میلیون‌ نفر برای حضور در این نمایشگاه در سال 2020 به امارات سفر کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، پاویون امارات متحده‌ی عربی در اکسپو 2010 شانگهای (چین) و اکسپو 2015 میلان، برمبنای تپه‌های شنی بیابان‌های این کشور طراحی شده، به‌نسبت در جذب بازدیدکنندگان، دست‌کم از نظر فراوانی، موفق بود.

پیوند یا اتصال ذهن، ایجاد یا خلق آینده، در شعار اکسپو آتی، روح همکاری را در نظر بازدیدکنندگان تداعی می‌کند. "توسعه‌ی پایدار"، "تحرک" و "فرصت" سه زیرفصل تم این نمایشگاه جامع جهانی است که پیش‌بینی می‌شود به ثبت و شکل‌گیری همکاری‌های جدید، با هدف پیدا کردن راه حل‌هایی برای مسائل ضروری در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی قوی شناسایی‌شده در سراسر جهان، منجر شود.

· پایداری: پیشرفت و رفاه بدون به خطر انداختن نیازهای نسل‌های آینده؛

· تحرک: رفع انسداد امکانات جدیدی برای مردم و جوامع، کمک موفقیت در آینده؛

· فرصت: ایجاد ارتباطات هوشمندتر و مولد.

 

«اکسپو» یا نمایشگاه جهانی که نخستین دوره آن در سال 1851 در شهر لندن، پایتخت انگلیس، با عنوان «نمایشگاه بزرگ تولیدات صنعتی کشورهای جهان» برگزار شد، مجموعه نمایشگاه‌هایی است که هر بار در یک کشور برگزار می‌شود و در آن جدیدترین دستاوردهای کشورهای مختلف در حوزه‌های فناوری، تجارت و فرهنگ در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

_______________________


آغاز ها را باید جشن گرفت، چرا که شیره جهان، در بالندگی و زایندگیست. حکیم ارد بزرگ

بسیاری از آدمیان ، اسیر واژگان بد خویش هستند. حکیم ارد بزرگ

اگر شیفته کارت نباشی، روانت بیمار می شود و در پایان، پیکرت از پای در خواهد آمد. حکیم ارد بزرگ 

 

پدر فلسفه جدید ، پدر فلسفه نوین ایران ، بزرگترین فیلسوف معاصر ، جمله نوشته های بزرگ ، عکس سخنان بزرگان ، عکس جملات بزرگان ، عکس جملات حکیم ارد بزرگ ،  ارد بزرگ  , حکیم ارد بزرگ , اردبزرگ , حکیم اردبزرگ , ارود بزرگ , اورد بزرگ , مجتبی شرکا , مجتبی شرکاء , great orod , hakim orod bozorg , بزرگترین فیلسوف جهان , فیلسوف جهانی کشورمان حکیم ارد بزرگ ، کتابها و سخنان حکیم ارد بزرگ بزرگترین فیلسوف جهان و پدر فلسفه نوین ، Doubtless, now Great Orod is the greatest philosopher of world  ، فیلسوف ایرانی  , پدر فلسفه نوین , پدر فلسفه جدید , فیلسوف بزرگ ، حکیم ارد بزرگ , Great Orod is the greatest philosopher of world

اشتهای مردم به شنیدن نواهای پر اندوه و دیدن فیلم های غم انگیز و سیاه، برای سرپرستان هر کشوری ، یک هشدار بزرگ است. حکیم ارد بزرگ

اندوه گذشته را نباید خورد ، که بیماری ساده را ، کشنده می کند. حکیم ارد بزرگ

آنگاه که تلاش می کنیم همه چیز را به زور ، در چنگ خویش داشته باشیم ، دستمان ، خالی تر از هر زمان دیگری است . حکیم ارد بزرگ

 آنگاه که شب فرا رسید و همه پدیدگان فرو خُفتند ، ابردریاها به پا می خیزند، آیا تو هم بر می خیزی ؟  حکیم ارد بزرگ

دستان بزهکاران را ، از دامان زیستگاه های جانوری ، کوتاه کنیم . حکیم ارد بزرگ

برگها ، دست های کوچک و باز فرزندان آینده هر سرزمین هستند که باید پاسشان داشت . حکیم ارد بزرگ 

 

پدر فلسفه جدید ، پدر فلسفه نوین ایران ، بزرگترین فیلسوف معاصر ، جمله نوشته های بزرگ ، عکس سخنان بزرگان ، عکس جملات بزرگان ، عکس جملات حکیم ارد بزرگ ،  ارد بزرگ  , حکیم ارد بزرگ , اردبزرگ , حکیم اردبزرگ , ارود بزرگ , اورد بزرگ , مجتبی شرکا , مجتبی شرکاء , great orod , hakim orod bozorg , بزرگترین فیلسوف جهان , فیلسوف جهانی کشورمان حکیم ارد بزرگ ، کتابها و سخنان حکیم ارد بزرگ بزرگترین فیلسوف جهان و پدر فلسفه نوین ، Doubtless, now Great Orod is the greatest philosopher of world  ، فیلسوف ایرانی  , پدر فلسفه نوین , پدر فلسفه جدید , فیلسوف بزرگ ، حکیم ارد بزرگ , Great Orod is the greatest philosopher of world


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد