در تکاپوی رسیدن به موفقیت

در تکاپوی رسیدن به موفقیت

پند و اندرز های کوتاه ، اندرزهای حکیمانه ، پند و اندرزهای حکیمانه
در تکاپوی رسیدن به موفقیت

در تکاپوی رسیدن به موفقیت

پند و اندرز های کوتاه ، اندرزهای حکیمانه ، پند و اندرزهای حکیمانه

پیستی که در حسرت مسابقه ماند

آیا می‌دانید؟
پیستی که در حسرت مسابقه ماند

 
آیا می‌دانید در پیست دوومیدانی ورزشگاه دل‌آلپی شهر تورین، هرگز مسابقه‌ای برگزار نشده است ورزشگاه دل آلپی شهر تورین، در سال 1988، بنایش آغاز شد و برای جام جهانی 1990 آماده شد و درآن دوره جام جهانی مورد استفاده قرار گرفت.

دل آلپی پیست دوومیدانی برای برگزاری مسابقات مهم داشت. اما اساسا پس از جام جهانی، مورد استفاده تیم‌های یوونتوس و تورنیو قرار گرفت تا این که شورای شهر تورین آن را به مبلغ 25 میلیون یورو به باشگاه یوونتوس فروخت.

باشگاه یوونتوس این ورزشگاه را که 37 هزار نفر گنجایش داشت، تخریب کرد تا ورزشگاه تازه‌ای به نام دل آلپی جدید بسازد. ورزشگاه جدید در فصل 2012 ــ 2011 آماده خواهد شد و پیست دوومیدانی نخواهد داشت تا تماشاگران فوتبال به زمین مسابقه نزدیک‌تر شوند. به این ترتیب پیست دل‌آلپی، تنها پیست دوومیدانی یک ورزشگاه بزرگ درجهان است که در آن هرگز مسابقه‌ای برگزار نشده است.

آیا می‌دانید چرا تیم بایرن مونیخ از ورزشگاه المپیک مونیخ نقل مکان کرد؟

تیم بایرن مونیخ تا پیش از احداث ورزشگاه آلیانس ، در ورزشگاه المپیک مونیخ بازی می‌کرد اما پیست دوومیدانی ورزشگاه المپیک ، پرافتخارترین تیم باشگاهی آلمان را وادار کرد ورزشگاه جدیدی بسازد و از ورزشگاه المپیک ، خداحافظی کند.

ماجرا از این قرار است که فرانتس بکن بائر اسطوره باشگاه بایرن مونیخ و فوتبال آلمان بارها گفته بود در ورزشگاه المپیک ، فاصله تماشاگران با زمین چمن زیاد است و بازیکنان، تشویق های هواداران را خوب احساس نمی‌کنند و این به نفع تیم‌های مهمان می‌شود.
او پیشنهاد احداث ورزشگاهی اختصاصی و البته بدون پیست دوومیدانی را مطرح کرد و با پیگیری‌ها او بود که کار احداث ورزشگاه جدید با مشارکت یک شرکت بیمه به نام آلیانس آغاز شد و براساس قراردادی با این شرکت ، نام آن برای یک دوره 15 ساله روی ورزشگاه می‌ماند.

ورزشگاه آلیانس ، از ورزشگاه‌های 5 ستاره اروپاست که با نورپردازی شبانه ، از بیرون به شکل بیضی عظیم آبی یا قرمز می‌شود و از کیلومترها می‌توان آن را دید.

وقتی بایرن مونیخ در آن بازی می‌کند ، رنگ ورزشگاه قرمز و زمان بازی مونیخ 1860 ، آبی می‌شود. قرمز و آبی رنگ پیراهن این دو تیم است.

گروه ترجمه
جهانگیر چراتی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد